Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Ο Χάρος και το γράμμα στον Άγιο Βασίλη

Στον ελεύθερο χρόνο μου αυτές τις μέρες, βοηθάω τον Ερμή στη διαλογή των γραμμάτων των παιδιών προς τον Άγιο Βασίλη. Μη με ρωτάτε μαλακίες: φυσικά και υπάρχει!
Είναι υπέροχο να διαβάζεις τα γράμματα τους. Πότε άμεσα να ζητούν τα δώρα τους. Πότε τρυφερά να κάνουν ευχές για αγαπημένους τους ή για άλλους ανθρώπους. Μα πάνω από όλα ειλικρινή. Επειδή τα παιδιά κατέχουν τις καρδιές των αληθινών πιστών (μην το μπερδεύετε με τους θρησκευόμενους, γιατί είστε φάουλ). 
Χασκογελούσα με το γράμμα ενός μπόμπιρα που επιθυμούσε το ξύλινο αλογάκι που ζήτησε να μην κάνει κακά μέσα στο σπίτι, γιατί θα το μαλώσει η μαμά του, όταν έπεσα πάνω σε ένα γράμμα με καθαρά, σταράτα γράμματα από ένα συνηθισμένο μπλε στυλό. Δεν θα το σχολιάσω, ούτε  θα το χαρακτηρίσω. Απλά διαβάστε το.

Αγαπημένε μου Άγιε Βασίλη,
Δεν θα σου γράψω ούτε για να ζητήσω δώρο, ούτε για να ζητήσω τα σπασμένα για μία ακόμη σκατένια χρονιά που πέρασε. Βλέπεις ποτέ δεν μου άρεσε να κατηγορώ αθώους για τα δικά μου προβλήματα, ή για τα προβλήματα των υπόλοιπων.
Δεν φταις εσύ που μπορεί να χρωστάω στην εφορία και το τεβε. 
Δεν φταις εσύ που δεν μπορώ να πάω διακοπές. 
Δεν φταις εσύ που δεν μπορώ να βγάλω τα απαραίτητα για να ζήσω αξιοπρεπώς.
Δεν φταις εσύ που κάπου πόλεμος γίνεται, είτε με όπλα είτε με λόγια.
Δεν φταις εσύ που υπάρχουν άνανδροι, ξεφτιλισμένοι, ανίκανοι, φιλάργυροι, κομπιναδόροι, αχόρταγοι, ψεύτες, χειραγωγοί σε όλες τις κατηγορίες ανθρώπων και σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματιών.
Δεν φταις εσύ που δεν μπορώ να απολαύσω πια τις γιορτές νιώθοντας πάλι παιδί κι ας μην είμαι βαθιά θρησκευόμενος.
Δεν φταις εσύ που μερικές φορές σκύβω το κεφάλι γιατί δεν θέλω να σπάσω το κεφάλι του άλλου.
Φταίω εγώ που χρωστάω επειδή πίστεψα στον επαγγελματισμό των άλλων, ενώ ζω σε μια εποχή παράνοιας και αλλοφροσύνης.
Φταίω εγώ που δεν φάνηκα πιο πιεστικός και πιο απαιτητικός στις αποδοχές μου, επειδή σκέφτηκα τις υποχρεώσεις των άλλων.
Φταίω εγώ γιατί αφήνω άλλους να αποθηκεύουν περιουσίες που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν πολλαπλάσιους.
Φταίω εγώ γιατί επιτρέπω σε λίγους να αποφασίζουν σφαγές πολλών.
Φταίω εγώ γιατί τους γνωρίζω αλλά τους έχω ενισχύσει τόσο που δεν μπορώ πια να τους ξεμπροστιάσω, επειδή αλληλοκαλύπτονται.
Φταίω εγώ γιατί νιώθω άγχος, τύψεις κι ενοχές.
Μα δεν φταίω που δεν είμαι υπέρμαχος της βίας και της παπαρολογίας που δήθεν την δικαιολογεί. 
Να είσαι καλά για την χαρά που κάποτε μου χάρισες.
Πολίτης Χ

Ο φιλικός Χάρος της γειτονιάς σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου